1. Wyjaśnij na przykładzie, na czym polega tworzenie programu w języku Scratch.
2. W jaki sposób można uruchomić program utworzony w języku Scratch?
3. Wyjaśnij na przykładzie, w jaki sposób w języku Scratch można zapisać powtarzające
się polecenia.
4. W jaki sposób można zmienić tło sceny i postać duszka?
5. Na czym polega zmiana kostiumu duszka? Wyjaśnij na przykładzie.
5. W jaki sposób można wyświetlić napisy na ekranie?
- W jaki sposób można zmieniać szybkość ruchów duszka?
- Podaj dwa sposoby zmieniania rozmiaru postaci duszka.



Odpowiedź :

Odpowiedź:

1. Polega na tworzeniu programu za pomocą bloków

2. Można uruchomić klikając w zieloną flagę lub klikając jakis przycisk na klawiaturze

3. Trzeba wsadzic kod w blok "powtórz"

4. Pod okienkiem gry są przyciski i tam jest taki "+"

5. Można postawić blok "powiedz"

6. Ustawiając większą wartość w bloku np ruchu

7. Na górze programu (jeśli to jest Scratch 2) są takie "×" które powiększa lub pomniejsza duszka.