żony, np.
Ćwiczenie 9. Stosujemy instrukcję warunkową
1. Umieść w obszarze skryptów polecenia pokazane na rysunku 11. Uruchom program.
2. Sformuluj zadanie, którego rozwiązaniem jest ten program. Zwróć uwagę na sposób
obliczania sumy ocen.
3. Odpowiedz na pytania: Jakie polecenia są wykonywane w pętli? Jakie polecenie jest
wykonywane, gdy warunek jest spełniony, a jakie gdy nie jest spełniony?
4. Zmodyfikuj zadanie tak, aby w przypadku nagrody kot,podskoczył" do góry i opadł
z powrotem w dół, a w przypadku braku nagrody zamiauczał.
5. Zapisz program w pliku pod nazwą Średnia.
Wskazówka: Przypomnij sobie sposób obliczania sumy n liczb w pętli (rysunek 4.,
temat 10.).
honum​



Żony NpĆwiczenie 9 Stosujemy Instrukcję Warunkową1 Umieść W Obszarze Skryptów Polecenia Pokazane Na Rysunku 11 Uruchom Program2 Sformuluj Zadanie Którego Rozwią class=

Odpowiedź :

1. No to umieszczasz i uruchamiasz.

2. Program oblicza średnią 5 ocen i wypisuje czy średnia jest większa od 4.5 czy mniejsza Zadanie mogło by brzmieć:

Napisz program w Scratch obliczający średnią 5 ocen. Jeżeli średnia będzie większa od 4.5 wypisz tekst "Otrzymasz nagrodę" w przeciwnym razie (kiedy będzie mniejsza) wypisz tekst "Nagrody nie będzie".

3. W pętli wykonywane są te rzeczy które znajdują się w tej klamrze, czyli kolejno:

- zapytaj "Podaj ocenę" i czekaj => Pobieranie od użytkownika oceny

- ustaw [ocena] na (odpowiedź) => ustawianie zmiennej ocena na wartość odpowiedzi użytkownika czyli jego ocenę

- ustaw suma na (suma+ocena) => zwiększamy wartość sumy o ocenę którą wprowadził użytkownik

Gdy warunek jest spełniony czyli średnia > 4.5 wykonuje się to co jest w klamrze pod tym zapisem - wypisuje się na ekran "Otrzymasz nagrodę". Jeżeli warunek nie jest spełniony wykonuje się  to co jest w klamrze "w przeciwnym razie" czyli wypisuje się "Nagrody nie będzie"

4. Jeżeli średnia > 4.5 wykonuje się bloczek powiedz (Otrzymasz nagrodę). Dodatkowo kot ma podskakiwać, czyli pod bloczkiem mowy musimy dodać jeszcze jakiś skrypt na skok. Jaki? Mi nasunęło się takie coś:

zmień y o 20 - zakładka ruch | zmień pozycję y o 20 (20 w górę)

czekaj 1 s - zakładka kontrola | czekaj 1 s aby kot był przez chwilę widoczny w powietrzu a nie od razu opadał (jak chcesz możesz sprawdzić co by działo się bez tego bloczka)

zmień y o -20 - zakładka ruch | obniż pozycję y o -20 (20 w dół)

Jeżeli średnia < 4.5 wykonuje się bloczek powiedz (Nagrody nie będzie). Dodatkowo kot ma zamiauczeć. Pod bloczkiem mowy musimy dodać:

graj dźwięk [miau] aż się skończy - ten blok odpowiada za wydanie dźwięku w tym przypadku "miau" | dźwięki można wybierać z rozwijanej listy domyślnie przy kocie jest miau a przy innych duszkach dźwięk pop

Mam nadzieję, że pomogłem :)