1.Otwórz plik TC6_c3.cpp, w którym zapisany jest program z przykładu 3. Wyjaśnij, co dzieje się w poszczególnych wierszach programu.
2.Zdefiniuj funkcję czytaj_dwa_wymiary wyprowadzającą elementy na ekran monitora (odpowiednio w wierszach i kolumnach).
3.Wywołaj funkcję czytaj_dwa_wymiary w programie głównym.



1Otwórz Plik TC6c3cpp W Którym Zapisany Jest Program Z Przykładu 3 Wyjaśnij Co Dzieje Się W Poszczególnych Wierszach Programu 2Zdefiniuj Funkcję Czytajdwawymiar class=

Odpowiedź :

REGNAD

Odpowiedź:

#include <iostream>

#include <iomanip>

using namespace std;

// deklarujemy zmienne globalne gdzie określamy wymiary tablicy dwuwymiarowej

const int M = 4; //określamy długość tablicy

const int N = 3; //określamy szerokość tablicy

int a[M][N];     //tworzymy tablicę

void czytaj_dwa_wymiary() //wczytujemy dane do tablicy

{

   for (int i = 0; i < M; i++)

       for (int j = 0; j < N; j++)

       {

           cout << "Podaj liczbe" << endl;

           cin >> a[i][j];

       }

}

void wyswietl_dwa_wymiary() //wyswietlamy

{

   for (int i = 0; i < M; i++)

   {

       for (int j = 0; j < N; j++)

       {

           cout << setw(5) << a[i][j]; //setw żeby były stałe odstępy i dłuższe liczby się dobrze wyświetlały

       }

       cout << endl;  //endl aby przechodziło do kolejnej linijki

   }

}

int main()

{

   czytaj_dwa_wymiary(); //wywołujemy działanie funkcji uzupełniającej dane do tablicy

   wyswietl_dwa_wymiary(); //wywołujemy działanie funkcji wyświetlającej

   return 0;

}

Wyjaśnienie:

Jak coś niejasne to pytaj :)