Odpowiedź :
Odpowiedź:
a)
[tex]f(x)=x^2-4x+3\\\Delta=(-4)^2-4*1*3\\\Delta=16-12\\\Delta=4\\p=\frac{-b}{2a}\\p=\frac{-(-4)}{2*1}=\frac42=2\\q=\frac{-\Delta}{4a}\\q=\frac{-4}{4}=-1\\W(p, q) => W(2, -1)[/tex]
b)
[tex]f(x)=a(x-p)^2+q\\f(x)=(x-2)^2-1[/tex]
c)
[tex]\Delta=4\\x_1=\frac{-b-\sqrt{\Delta}}{2a}\\x_1=\frac{-(-4)-\sqrt{4}}{2*1}=\frac{4-2}2=\frac22=1\\x_2=\frac{-b+\sqrt{\Delta}}{2a}\\x_2=\frac{-(-4)+\sqrt{4}}{2*1}=\frac{4+2}2=\frac63=3[/tex]
d)
[tex]f(x)=a(x-x_1)(x-x_2)\\f(x)=(x-1)(x-3)[/tex]
e) wykres w zalaczniku
f(x) = x^2 - 4x + 3
a) W(p,q)
delta = 16 - 4 * 3 * 1 = 16-12 = 4
p = -b/2a = 4/2 = 2
q = -delta/4a = -4/4 = -1
W(2,-1)
b) f(x) = a(x-p)^2 + q
a = 1
f(x) = (x - 2)^2 - 1
c) delta > 0 (dwa miejsca zerowe)
pierwiastek z delty = pierwiastek z 4 = 2
x1 = 4+2/2 = 6/2 = 3
x2 = 4-2/2 = = 2/2 = 1
d) f(x) = a(x-x1)(x-x2)
a = 1
f(x) = (x-3)(x-1)
e) jest to zwykly funkcja x^2 przesunieta o wektor [2,-1], czyli o dwa w prawo i jeden w dol. nie mam jak narysowac, ale mozesz wpisac jej postac w program (wpisac "function drawer" i sie pojawia).
a) W(p,q)
delta = 16 - 4 * 3 * 1 = 16-12 = 4
p = -b/2a = 4/2 = 2
q = -delta/4a = -4/4 = -1
W(2,-1)
b) f(x) = a(x-p)^2 + q
a = 1
f(x) = (x - 2)^2 - 1
c) delta > 0 (dwa miejsca zerowe)
pierwiastek z delty = pierwiastek z 4 = 2
x1 = 4+2/2 = 6/2 = 3
x2 = 4-2/2 = = 2/2 = 1
d) f(x) = a(x-x1)(x-x2)
a = 1
f(x) = (x-3)(x-1)
e) jest to zwykly funkcja x^2 przesunieta o wektor [2,-1], czyli o dwa w prawo i jeden w dol. nie mam jak narysowac, ale mozesz wpisac jej postac w program (wpisac "function drawer" i sie pojawia).