Python 3.
Rzut Monetą:
Program szuka serii rzutów monet
r - reszka
o - orzeł
Program ma wykonać: 10 000 rzutów
określić w liscie czy w danym rzucie była reszka czy orzeł
program odszukuje w liście serii (" r r r r r r" (6 r) lub (6o)) i dodaje do zmiennej punkty za odszukanie sześciu orłów lub reszki. Jedna seria - jeden punkt



Odpowiedź :

Odpowiedź:

import random

def rzut_moneta():

   if random.random() < 0.5:

       return "o"

   return "r"

rezultaty = ""

for i in range(10000):

   rezultaty += rzut_moneta()

seria6o = rezultaty.count("oooooo")

seria6r = rezultaty.count("rrrrrr")

print("6o: ", seria6o)

print("6r: ", seria6r)

Wyjaśnienie:

Najpierw zdefiniowana jest funkcja która z 50% prawdopodobieństwem zwraca literę "r" lub "o".

Następnie funkcja ta wywołana zostaje 10000 razy a jej wynik jest dopisywany do zmiennej rezultaty. Więc powstaje łańcuch długi na 10000 znaków, składający się z liter "r" lub "o".

Nie do końca zgodnie z poleceniem skrypt zamiast list, wykorzystuje ciąg znaków i wykorzystując metodę .count zwraca liczbę wystąpień sześciu kolejnych "o" oraz "r"