Odpowiedź :
Odpowiedź:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int tabA[6];
int tabB[5];
int tabC[4];
cout<<"uzupelnij tabA[6] - podaj 6 wartosci oddzielonych znakiem SPACJI a na końcu wcisnij ENTER\n";
for(int i=0;i<6;i++){
cin>>tabA[i];
}
cout<<"liczby ktore przed chwila wprowadziles zostaly zmniejszone podczas wypisywania o 5, oto one:\n";
for(int i=0;i<6;i++){
cout<<tabA[i]-5<<" ";
}
cout<<"\n\nuzupelnij tabB[5] - podaj 6 wartosci oddzielonych znakiem SPACJI a na końcu wcisnij ENTER\n";
for(int i=0;i<5;i++){
cin>>tabB[i];
}
cout<<"liczby ktore przed chwila wprowadziles zostaly powiekszone podczas wypisywania o 3, oto one:\n";
for(int i=0;i<5;i++){
cout<<tabB[i]+3<<" ";
}
int temp = 0;
cout<<"\n\nuzupelnij tabC[4] - podaj 4 wartosci oddzielonych znakiem SPACJI a na końcu wcisnij ENTER\n";
for(int i=0;i<4;i++){
cin>>temp;
tabC[i] = temp*2;
}
cout<<"liczby ktore przed chwila wprowadziles zostaly najpierw zwiekszone 2 razy, a potem zmniejszone o 6:\n";
for(int i=0;i<4;i++){
cout<<tabC[i]-6<<" ";
}
cout<<"\n\n";
return 0;
}
Wyjaśnienie:
tabela tabC - żeby wprowadzić wartość, która została zmodyfikowana trzeba użyć zmiennej pomocniczej
* trzeba uważać na to, gdyby ktoś z rozpędu (celowo) przekaże za dużo parametrów (liczb) bo można się potem zdziwić, że wychodzi coś innego a to wtedy dlatego, że program pamięta co zostało nadmiarowo wpisane i to pobiera najpierw
![Zobacz obrazek Ksin9](https://pl-static.z-dn.net/files/d96/34596499f29ca64360c9f405b9bd7b17.png)
![Zobacz obrazek Ksin9](https://pl-static.z-dn.net/files/df8/073f4bb30d4c88c5fc08fa00ec9863de.png)