Wyjaśnienie:
#include <iostream>
using namespace std;
int main() {
float xA,yA,xB,yB,a,b;
cout<<"Podaj pierwszą współrzędną punktu A: ";
cin>>xA;
cout<<"Podaj drugą współrzędną punktu A: ";
cin>>yA;
cout<<"Podaj pierwszą współrzędną punktu B: ";
cin>>xB;
cout<<"Podaj drugą współrzędną punktu B: ";
cin>>yB;
a=(yB-yA)/(xB-xA);
b=yA-a*xA;
cout<<"Szukane równanie prostej to:"<<"y ="<<a<<"x + "<<b;
}
Skorzystałem z:
Równanie kierunkowe prostej: [tex]y=ax+b[/tex]
Mamy punkty [tex]A(x_A,\ y_A),\ B(x_B,\ y_B)[/tex].
Współczynnik kierunkowy prostej obliczamy ze wzoru:
[tex]a=\dfrac{y_B-y_A}{x_B-x_A}[/tex]
Następnie przekształciłem równanie prostej:
[tex]y=ax+b\qquad|-ax\\\\b=y-ax[/tex]
Podstawiając współrzędne jednego z punktów oraz wartośćwspółczynnika kierunkowego obliczymy wartość [tex]b[/tex].